With your love kapitel 10

Liams p.o.v
Att leta efter Niall utomhus var lönlöst. Han syntes inte till någonstans. Jag gick in och sprang i korridorerna. I en korridor längre bort hörde jag ord som 'bög, äckel, håll dig borta från mig faggot!' Men det kan ju inte vara Niall dom menar, eller? Nej.. Det är omöjligt att inte gilla honom, kolla bara på honom! Hans perfekta blonda hår, hans kristall klara blå ögon och ååh.. Jag kan inte ens prata om honom utan att börja le som en idiot eller bara bli ledsen över att jag inte berättat för honom hur jag känner. Jag kan ju åtminstone kolla vem det. Ingen borde bli mobbad! "Liam!" Fan.. Det var stacey och Rachel, dom har stalkat mig sen 5:an. "Jag måste gå" . Jag sprang mot korridoren jag hört ljud ifrån och såg en ljushårig kille med brun utväxt ligga ner halvt livlös. Det var Niall. Minst 30 personer stod och tittade på, Niall släppte några ynkliga rop på hjälp som ingen lyssnade på. "RÖR HONOM INTE!" Jag började springa mot min irländska vän. "Jasså du, vill du hjälpa din bög-kompis?!" Jag lyfte knutnäven och slog till honom vid munnen. "våga inte röra mig, jävla bög!" Ordet bög störde mig inte, jag älskar Niall så dom kan kalla mig vad dom vill. Ena killen, Stan, lyfte upp Niall. Han tog strypgrepp och lyfte upp honom. Jag såg Harry komma. "HARRY, HELP NIALL!" Harry kom springandes och drog iväg Stan och slog till honom. Tillslut efter mycket kämpande fick vi killarna att gå. Niall hade redan svimmat och jag och Harry bar iväg honom till sjuksköterskan. "Han blir okej" Harry klappade min axel och log så att man kunde se han smilgropar. "Jag hoppas det" .

Vi såg Niall ligga på den vita sängen som fanns i skolsköterskan rum, hans hy var helt blek. "Jag lämnar er två ifred" sa Harry och blickade bort mot Niall som hade öppnat ögonen. Harry gick och stängde igen dörren efter sig. "Jag är ledsen" jag hörde Nialls svaga stämma. "För vadå?" Jag satte mig bredvid Niall och tog hans hand i min. "För att jag älskar dig." "Niall jag älskar dig mer än något annat." Jag lutade mig framåt, det gjorde också Niall. Våra näsor nuddade varandra och det ända jag ville var att kyssa hans läppar. Jag blundade och andades in Nialls ljuva doft. Han flyttade sig ännu lite närmare och våra läppar nuddade varandra. Hand mjuka, varma , fuktiga läppar var äntligen på mina. Jag såg i ögonvrån hur dörren öppnades. Det var Therese, jag avslutade kyssen och såg på henne. " förlåt om jag stör men alla killar letar efter Niall" " vad vill dom?" Nialls röst skakade lätt, jag omfamnade hans kalla hand och han slutade skaka. "Det vill jag inte veta" svarade Therese med en stor suck. "Jag måste gå och hitta Zayn, hejdå!" "Hejdå" svarade vi båda i kör. "Jag är rädd Liam" jag lyfte upp Nialls tunna kropp i mitt knä, jag försökte vara försiktig. "Hjärtat, jag låter ingen röra dig." Jag kände hur hans läppar hastigt kraschade på mina. Det här är perfekt. Ingen, absolut ingen får ta detta ifrån mig!


Kommentera:)))



Kommentarer
kajsa

Alltså, SKRIV MER! FÅR ALLVARLIGT DAMP OM DU INTE GÖRE SNART. bästa novellen jag läst, skriiiiiv mer NU.

2013-05-14 @ 15:20:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0