With your Love Kapitel 1

Liams p.ov
 
"LIIIAAAAAAAAMM" Jag vände mig snabbt om och såg Zayn stå där. Jag kunde bara le åt hur han hade klätt upp sig till första skoldagen. Men jag är dock inte förvånad, han är väldigt utseendefixerad.
"Hej Zayn!" Jag kramade snabbt om zayn och kände lukten av hårgele. Jag blickade ut mot skolgården. där gick Louis och Harry. De har varit tillsammans ett tag nu, 3 månader ungefär tror jag. Själv vet jag inte vad jag är, jag är inte intresserad av tjejer men jag har inte heller varit intresserad av någon kille!  Vi gick in mot korridorerna som stank damparfym och hårgele. Varför gjorde sig alla i ordning som om dom skulle träffa drottningen? vi börjar ju bara andra året på gymnasiet i Doncaster. När vi nått klassrummet satte vi oss vid ett bord ganska långt fram. 
 
"Om några minuter kommer det en ny elev hit från Mullingar" Mrs James klev in och smällde igen dörren efter sig.  Mrs James är våran historie lärare, hon är inte särskild trevlig. jag kan inte riktigt vad det är men tänk er en häxa. Då får ni nog en ganska bra bild av hur hon ser ut och är. "Han heter Niall Horan" fortsatte hon medans det knackade på dörren. 
 
"Välkommen Niall, sätt dig bredvid Liam därborta" sa Mrs James och pekade på stolen bredvid mig. Han var så vacker. Jag kan inte ens förklara men hela rummet lyste upp av hans närvaro. Han drog ut stolen och satte sig ner. Jag granskade varje millimeter av hans kropp, hans blonda hår lyste i ljuset av lampan, hans isblå ögon, hans krokiga tänder som var de sötaste tänderna jag sett i mitt liv och vänta lite nu... hans blåmärke vid tinningen. Hoppas inte någon härifrån gjorde det. Jag menar det kanske inte är det varmaste välkomnandet man kan få första dagen i skolan.
"Jag heter Liam" sa jag och sträckte ut min hand.
"Jag heter Niall" han skakade min hand, det var som det gick en stöt genom hela kroppen.
 
Klockan ringde ut, det var lunch nu. Jag, Harry,Louis och Zayn tog våran lunch och satte oss vid ett bord.
"Liam, ditt ragg därborta ser lite ensam ut." Louis buttade till mig. Jag rodna som aldrig förut. Jag visste inte ens varför. Det bara blev så. Harry började gå bort mot Niall. Jag hörde hur han fråga om Niall ville sitta vid oss, jag hörde också hur Niall tvekade men sedan följde med. "Niall, vill du hänga med oss till Liam sen?" zayn blinkade åt mig. Var det så uppenbart att jag 'gillade' honom? "ehhhm, visst" Han tvekade lite men jag förstår honom. "Liam, ge honom ditt nummer!"  "eh, juste, här" jag skrev in mitt nummer på hans telefon. "Jag kan smsa min adress till dig senare" jag log åt honom, han bara nickade och log tillbaka, damn han är perfekt!
 
 
Tjjeeeeenna, dåligt första kapitel. I know men vänta ;)))) Hahah nejmen kommentera gärna o säg vad ni tycker, ska jag fortsätta med denna fanfic? :)
 
 
 
 


 


Kommentarer
Therése

Det var jätte bra :) Men ett tips är att kanske försöka göra liite längre kapitel, annars var det bra! :) <3

Svar: Jag vet, jag hade lite bråttom så det var därför :)<3
withyourlove.blogg.se

2013-03-30 @ 19:37:27
URL: http://theresee.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0