With you love kapitel 2

Nialls p.o.v 
 

Namnet från den mörkhårige killen Liam ekar i mitt huvud.  Det är en sak som jag är rädd för.... Min pappa! Min mamma lämnade oss för ett halvår sen, sen dess har min pappa misshandlat mig. Han är full jämnt. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. ska jag fråga om jag får gå till Liam ikväll och få stryk innan eller ska jag säga att jag bara inte kan? "Niiaaall! kom hit" Han är full, toppen! "Ja-aag kommer" stammade jag fram och gick över till soffan där min pappa låg oxh söp. Det var tomma ölburkar överallt och det luktade gammal sprit. 
 
"Var har du varit?!?" skrek han och slog sönder en vodka flaska. "Jag var och gjorde mina läxor i bibloteket efter skolan" Vad skulle jag säga? jag gick med Liam hem från skolan och vi gick inte så fort...  Pappa höjde armen och slog till mig på kinden för att sedan sparka mig i magen. " Du är så patetisk! DU ÄR INTE VÄRD ETT SKIT" en tår rann för min kind. Sedan slog han till mig vid revbenen, det är allt jag kommer ihåg.
 
När jag vaknade upp igen var jag ute, pappa hade antagligen kastat ut mig efter jag svimmat. Jag reste mig och kände smärtan i magen. Jag startade min mobil och kände att det vibrerade. 
 
Från: Liiam :) 
Till: Nialler :D
 
Hej Niall, kommer du ? :)x
skickat: 18:00
 
Från Liiam :)
Till: Nialler :D
Kommer du eller ...? 
skickat: 18:26
 
Från Liiam :)
Till: Nialler :D
Svara! jag blir orolig :( xx
skickat: 19:07
 
Jag smålog lite av tanken att Liam var orolig, men det kanske är dags att svara. Han kanske får en hjärtattack annars. jag gick mot parken och satte mig på en parkbänk och svarade Liams sms.
 
Från: Nialler :D
Till: Liiam :)
Förlåt att jag inte svarade, jag kan inte, vi åkte till Mullingar för att hämta saker :( x
 
Liams p.o.v
 


"Har du hört något från Niall?" Harry var nog orolig, han gick i min riktning och kollade ner på min telefon. "Ledsen Liam, ni får ses någon anna gång!" "mm..." jag var lite ledsen, jag hade sett fram emot att träffa honom. " Liam, vi kan gå till parken" "Jaja, hur mycket folk är det i parken klockan 8?" " Några" 
 

vi gick till hallen och tog på oss ytterkläderna och begav oss sedan ut. Det blev tyst ett tag tills Zayn började fnissa. "Zayn, pratar du med någon brud igen?" fråga Louis undrande. "Hon är inte bara någon brud, jag älskar henne!" "Vad kul, grattis kompis!" sa vi alla kör.  " vad heter hon?" Jag var tvungen att fråga, jag var så nyfiken. sådan är jag! jag vill jämnt veta allt om allt. " Therese." 
 
När vi kom till parken gick vi och gungade, fråga mig inte varför.  Dom är inte som alla andra kan man nog säga..  "Liam!!!" vad är det med Louis nudå.. "Ja?" "titta! jag tror det är Niall!!!!" vi såg en blond figur i en t-shirt ligga ihopkurad i snön.  Vi gick sakta mot honom. Jo, det var Niall. Han fick syn på oss och försökte springa. Han ramlade ihop när han sprungit 3 meter. Jag skyndade mig bort för att se den blonda irländaren ligga i snön som nu var röd och snyfta. Jag lyfte upp honom i min famn. Han kurade ihop sig till en liten boll och lät mig famna om honom. Jag lyfte sakta upp hans haka så att han kollade mig rätt i ögonen. Jag rörde min tumme över hans läpp för att få bort blodet som spritt ut sig över hans ansikte. Jag tog av mig min jacka och la den runt Nialls tunna axlar. "Killar, vi går hem" de andra nickade, jag lyfte upp Niall och vi började gå hemmåt.
 
När vi var hemma gick jag upp och la ner Niall i min säng. "Liam?" "Ja Niall?" han började snyfta en aning och några fler tårar rann ner från hans kinder "Kan du ligga bredvid mig?" "Såklart jag kan" Jag la mig bredvid Niall och stoppade om honom. Det dröjde nog inte mer än några minuter förrens han somna med hans ansikte nergrävt i min bröstkorg. Såhär vill jag ha det för alltid, ska jag berätta det för honom? ska jag hålla det hemligt? 
 
 
 
Ska jag fortsätta med denna ff? :)
 



Kommentarer
Anonym

Ja det borde du! :D

2013-03-30 @ 22:27:02
URL: http://onedirecionnovells.blogg.se
Ida

Mmeeeeeerrrrrrrr

2013-03-30 @ 23:10:53
Therése

Meer!! :))) <333

2013-03-30 @ 23:48:22
URL: http://theresee.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0